СХВАЛЕНО
Педагогічною
радою Хідновицького НВК
Протокол від 08.06.2018 № 6
|
Затверджую:
Директор НВК:
О.Гнатищак
Наказ
№ 20 від 08.06.2018
|
Освітня програма
Хідновицького НВК
Мостиської районної ради
Львівської області
на 2018/2019 навчальний рік
І ступінь
(для 2-4 класів)
Загальні положення Освітньої програми І ступеня
Освітня програма Хідновицького НВК 1 ступеня
(початкова освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту», постанови
Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про затвердження
Державного стандарту початкової загальної освіти» (для 2-4 класів) та на основі
типової освітньої програми, затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 №
407.
Освітня програма початкової
освіти (далі - Освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й
організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для
досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним
стандартом початкової загальної освіти (далі – Державний стандарт).
Освітня програма
визначає:
-
загальний обсяг
навчального навантаження, тривалість і взаємозв’язки окремих предметів,
факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної
послідовності їх вивчення.
-
очікувані результати
навчання здобувачів освіти подані в рамках навчальних програм, які мають гриф
«Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному
веб-сайті МОН);
-
форми організації
освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості
освіти;
-
вимоги до осіб, які
можуть розпочати навчання за цією Освітньою програмою.
Загальний обсяг навчального
навантаження та тривалість і взаємозв’язки освітніх галузей, предметів,
дисциплін
Загальний обсяг
навчального навантаження для учнів 2-го
класу – 875 годин/навчальний рік, для 3-го класу – 910 годин/навчальний рік,
для 4-го класу – 910 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального
навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані на 2018/2019 навчальний
рік (далі – навчальний план).
Навчальний план дає
цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює
погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає
гранично допустиме тижневе навантаження учнів та передбачає реалізацію освітніх
галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.
Навчальний
план містить інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов'язкову
для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від їх підпорядкування і
форм власності, та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення
предметів інваріантної складової, курси за вибором.
Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно
до Закону України "Про загальну середню освіту" не більше 30 учнів.
Навчальний
план зорієнтований на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів
ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків.
Тривалість уроку у 2-4 класах становить 40 хвилин.
Відповідно до постанови
Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 «Про
затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» години фізичної
культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження
учнів.
Очікувані
результати навчання здобувачів освіти
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у
Державному стандарті початкової освіти, визначено завдання, які має реалізувати
вчитель/вчителька у рамках кожної галузі.
Результати навчання
повинні робити внесок у
формування ключових компетентностей учнів.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися,
ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб
життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу
засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних
ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток»,
«Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і
фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати
знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна
спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів
педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також
практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати
виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на
практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових
компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі
міжпредметних і внутрішньо предметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних,
операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює
пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної
культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування
наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та
перенесення їх в нові ситуації.
Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття
початкової освіти
Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років.
Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років,
повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти,
яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть
розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням
батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня
поточного року. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати
здобуття початкової освіти з іншого віку.
Перелік, зміст, тривалість освітніх
галузей
Детальний розподіл
навчального навантаження на тиждень окреслено у
навчальному плані на 2018/2019 навчальний рік.
Освітню програму укладено
за такими освітніми галузями:
Мови і літератури
Суспільствознавство
Мистецтво
Математика
Природознавство
Технології
Здоров’я і фізична культура
Освітня галузь «Мови і літератури» з урахуванням вікових
особливостей учнів у навчальному плані
реалізується через окремі предмети «Українська мова», «Літературне читання», «Російська
мова», «Іноземна мова (англійська)».
Освітні галузі «Математика», «Природознавство»
реалізуються через однойменні окремі предмети, відповідно, - «Математика», «Природознавство».
Освітня
галузь «Суспільствознавство» реалізується предметом «Я у світі».
Освітня галузь «Здоров'я і фізична культура» реалізується
окремими предметами «Основи здоров'я» та «Фізична культура».
Освітня галузь «Технології» реалізується через окремі
предмети «Трудове навчання» та «Інформатика».
Освітня галузь «Мистецтво» реалізується окремими
предметами «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво».
Навчальний час, передбачений на варіативну складову, буде
використаний на вивчення ,,Основ Християнської
етики".
Збереження здоров’я дітей належить до головних завдань
школи. Тому формування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки
здійснюється не лише в рамках предметів «Фізична культура» та «Основи здоров'я»,
а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної та варіативної складових
навчальних планів.
Предметом
навчання у початковій школі в галузі фізичного виховання є рухова активність із
загальноосвітньою спрямованістю. Учні 2-4 класів опановують основи знань з фізичної культури та способи рухової діяльності:
·
вправи для формування культури рухів з
елементами гімнастики;
·
вправи для оволодіння навичками
пересувань;
·
вправи для опанування навичками
володіння м’ячем;
·
стрибкові вправи;
·
ігри для активного відпочинку;
·
вправи для розвитку фізичних якостей;
·
вправи для формування постави і
профілактики плоскостопості.
Логічна послідовність
вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.
Форми організації
освітнього процесу
Основними формами
організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні
подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організує у межах уроку або в
позаурочний час.
Форми організації
освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих
предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих
предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів
навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи,
забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених
у навчальних програмах окремих предметів.
Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти. Система внутрішнього забезпечення якості
складається з наступних компонентів:
кадрове забезпечення освітньої діяльності викладання у початковій
школі повністю забезпечене
кваліфікованими фахівцями;
навчально-методичне забезпечення освітньої
діяльності – Державний стандарт, навчальні програми, підручники,
які мають гриф МОН.
матеріально-технічне забезпечення освітньої
діяльності – для учнів початкової школи створюється цілісне і креативне освітнє
середовище; за кожним класом закріплено окремий кабінет, для проведення уроків інформатики учні можуть
використовувати можливості кабінету старшої школи; проведення уроків фізичної
культури здійснюється в спортивній залі, яку
обладнано згідно вимог техніки безпеки.
якість проведення навчальних занять – за якісне і вчасне
проведення навчальних занять учителі несуть персональну відповідальність;
моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей) проводиться згідно вимог
навчальних програм та обліковується у класному журналі.
За організацію системи внутрішнього
забезпечення якості освіти відповідає
директор, яка опікується:
- оновленням методичної бази освітньої діяльності;
- контролем за виконанням навчальних планів та освітньої
програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробкою рекомендацій щодо їх
покращення;
- моніторингом та оптимізацією соціально-психологічного
середовища закладу освіти;
- створенням необхідних умов для підвищення фахового
кваліфікаційного рівня педагогічних працівників через участь у вебінарах,
семінарах, тренінгах та післядипломну курсову підготовку.
Освітня програма закладу
початкової освіти передбачає досягнення учнями результатів навчання
(компетентностей), визначених Державним стандартом.
Навчальний план
початкової школи Хідновицького НВК на 2018-2019 н.р.
Освітні
галузі
|
Предмети
|
Кількість
годин на тиждень у класах
|
|||||
|
2
|
|
3
|
4
|
|||
Мови і
літератури (мовний і літературний компоненти)
|
Українська
мова
|
|
7
|
|
7
|
7
|
|
Іноземна
мова
|
|
2
|
|
2
|
2
|
||
Математика
|
Математика
|
|
4
|
|
4
|
4
|
|
Природознавство
|
Природознавство
|
|
|
2
|
|
2
|
|
Суспільствознавство
|
Я у
світі
|
|
|
|
1
|
1
|
|
Мистецтво
|
Мистецтво*/музичне мистецтво, образотворче мистецтво
|
|
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
||||
Технології
|
Трудове
навчання
|
|
|
1
|
|
1
|
|
Інформатика
|
|
|
1
|
|
1
|
||
Здоров'я
і фізична культура
|
Основи
здоров'я
|
|
|
1
|
|
1
|
|
Фізична
культура**
|
|
|
3
|
|
3
|
||
Усього
|
|
20+3
|
|
14
|
21+3
|
||
За вибором
|
|
|
|
|
|
||
Християнська етика
|
|
|
0,5
|
|
0,5
|
||
Усього
|
|
20,5+3
|
|
14
|
21,5+3
|
Перелік навчальних
програм
для учнів І ступеня
(2-4 класи)
(затверджені
наказом МОН від 05.08.2016 № 948)
№ п/п
|
Назва навчальної
програми
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|
11.
|
|
12
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар