Батькам


Звіт директора Хідновицького НВК У 2020-2021 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховувалася фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що років через п’ять вчитель, який не володіє навичками роботи на комп’ютері та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес з учнями. Адміністрація школи - директор, практичний психолог непогано володіють навичками роботи з оргтехнікою. У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами мала такий вигляд: . Середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становило 18 год. Педколектив працював над проблемою «Удосконалення навчально - виховного процесу шляхом впровадження нових педагогічних технологій». До реалізації завдань методичної роботи активно залучалися вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками творчих груп, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходили предметні тижні, тощо. Учителі проводили відкриті уроки виховні заходи ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів школи оцінюється хорошими показниками. Підготовлено методичний бюллетень: «Компетентнісний підхід до навчання учнів на уроках математики». Автор-упорядник: Гнатищак О.Я.; методичний посібник «Активізація мовленнєвої творчості дітей», буклет «Активізація мовленнєвої діяльності дітей» - автор-упорядник: Федорчак О.Н. Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Використовуються у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні, технології продуктивного навчання. У 2020-2021 навчальному році атестувалося 3 учителів. За результати атестації 1 учителю підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», 2 учителям підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» і звання «старший учитель», 1 учителю підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» і звання «старший учитель». Педагоги школи активно залучаються до роботи у засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо. Протягом 2020-2021 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2020 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 3 учнів. Цього року учасниками конкурсу юних знавців математики «Кенгуру» - 6 учасників. . За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень. З 34 учнів 1-9 класів високий рівень показали 9 учнів (26%). Учні нашої школи підтверджують свої знання у середніх школах, де продовжують навчання. Отримують високі бали на незалежному оцінюванні. Вчителі школи самі себе забезпечують програмно-методичними матеріалами. Навчальний план виконано, варіативна складова реалізована повністю. З усіх навчальних предметів є навчальні програми. Календарно-тематичне планування з навчальних предметів відповідає діючим програмам. Педагогічний колектив складався з 10 вчителів. Із загальної кількості вчителів - з вищою категорією - 5, з першою-2, з другою -1, спеціаліст - 2. Звання старший учитель – 5. Добре засвоїли програмовий матеріал і учні 1-4 класів. Класоводи успішно виконують навчальні програми, школярі мають добрі знання з основ наук, які вивчають. Вчителі математики, фізики, української мови і літератури, зарубіжної літератури, іноземної мови, історії, біології — знають методику вивчення свого предмета, систематично готуються до уроків, використовуючи елементи сучасних технологій. Нагромадили вже певний досвід, яким діляться з молодшими колегами, постійно працюють над вдосконаленням своєї майстерності, розширенням власного кругозору, цікавляться новинками літератури і фахових журналів. Матеріалів до уроку зараз є багато, але їх, звичайно, потрібно використовувати творчо, враховуючи підготовленість класу, здійснюючи особистісно орієнтоване навчання. Так працювали творчі вчителі Гнатищак О.Я., Лазорко А.Т., Яцула Г.Р. Прогнозували цілі і зміст кожного навчального заняття. Складали завдання для самоконтролю учнів відповідно до рівнів засвоєння ними знань, використовували тестову форму контролю. Вчителі школи створювали на уроках мікроклімат співробітництва і взаємодопомоги, заохочували навіть невеликі успіхи школярів, відзначали їх особисті досягнення, застосовували такі форми самоконтролю як: самооцінка, взаємооцінка, оцінювання експертом. Позитивними сторонами самоконтролю учнів була можливість одержання оцінок всіма школярами на кожному уроці і розуміння труднощів оцінювання Математику у 5-9 класах викладали Гнатищак О .Я. і Данилюк Б.Г. Вчителі досвідчені, значну увагу приділяли самостійній роботі школярів на уроці, вчили їх працювати з підручником і довідковою літературою. Значну увагу приділяли розв'язуванню задач, які активізують розумову діяльність школярів, виховують наполегливість, інтерес до математики. Учні вчилися чітко мислити, порівнювати і співставляти факти, знаходити в них спільне і відмінне, робити правильні висновки. Використовували тестову форму контролю якості знань школярів. На належному рівні вивчалася в школі фізика, яку читав Данилюк Б.Г. Належну увагу приділяв учитель фізичному експерименту, який вважається визначальним способом навчальної діяльності. Навчання фізики орієнтувалося не тільки на засвоєння природничо-наукових знань, а й на формування здатності застосовувати здобуті в школі знання в різних життєвих ситуаціях. На уроках біології і хімії Нурко М.Б. в доступній формі знайомила школярів з основними хімічними законами. Показувала учням користь та шкоду продуктів хімічного виробництва і промислових хімічних процесів. Реальна екологічна картина сучасного світу дає можливість змінити життя на краще завдяки знанням з хімії. На уроках географії Москалик Н.Г. привчала школярів орієнтуватися по карті, вести спостереження. Адже географія — це єдина навчальна дисципліна, яка, маючи величезний світоглядний потенціал, формує у молоді комплексне узагальнююче уявлення про Землю як планету людей, виховує патріотизм і любов до свого краю, Батьківщини, вчить орієнтуватися в складних світових соціально- економічних процесах, що постійно змінюються. На уроках історії і практичного права Москалик Н.Г. велику увагу приділяла формуванню конкретних історичних знань, правосвідомості учнівської молоді, поєднанню знань з внутрішньою позицією особи, умінню діяти відповідно до вимог права, закону. Розвивала особистісно - критичне історичне мислення учнів, осмислення ролі людини в історії, відповідальності особистості за власні дії. Вчителька практикувала рольові ігри, створювала атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в навчанні. Однак, не всім школярам вдається продемонструвати уміння синтезувати та аналізувати навчальну інформацію, структурувати відповідь, чітко висловлювати власну думку, робити аргументовані висновки. Рідної мови в школі навчали Гнатищак Г.Б., Лазорко А.Т. і Грицик І.М.. Завдяки рідній мові діти пізнавали, осмислювали та сприймали світ, знайомилися з усіма галузями життєдіяльності свого народу, засвоювали його духовні та душевні якості, риси характеру. Рідна мова є основою становлення пізнавальної сфери особистості, забезпечує розвиток її інтелекту. Трудове навчання читали не спеціалісти. Вивчався курс в основному теоретично у зв'язку з відсутністю майстерні. Практична частина виконувалася з кулінарії, сільськогосподарської праці, частково робота з тканиною. З метою створення умов для професійного самовизначення школярів, розвитку технічної творчості у навчальний процес запроваджують проектно-технологічний метод трудового навчання школярів. Важливу роль у поліпшенні якості шкільної освіти, створенні умов для саморозвитку школярів, формуванню культури почуттів, світоглядних орієнтирів та компетентностей у сфері мистецтва і культури відіграють предмети художньо- естетичного циклу. На високому рівні вивчалася в школі зрубіжна література. Яцула Г.Р. навчала школярів правильного, вдумливого, виразного читання та розуміння художніх творів. Вчителька враховувала матеріал, який засвоюють школярі в курсі української літератури і проводила паралелі між українською і світовою літературою. Учні на уроках аргументовано висловлювали власні судження, вміло добирали доречні приклади й цитати з текстів. В учительки Лазорко А. Т. в навчальному процесі домінують парні і групові форми роботи. Моделювання ситуацій діалогу культур на уроках іноземної мови дозволяє учням порівнювати спосіб і стиль життя людей у своїй країні та у країнах мову яких вони вивчають. Вчителька працювала над формуванням в учнів комунікативних компетенцій. Однак, наслідки олімпіади показали, що учнями було допущено ряд типових орфографічних та граматичних помилок: вживання граматичних структур з модальними дієсловами, неправильний порядок слів у підрядному реченні. Гнатищак Г.Б. зуміла прищепити любов до іноземної мови у молодших школяриків. Уроки фізичної культури проводили нефахівці. Проте, навчально-виховний процес на уроках фізичного виховання здійснювався з урахуванням вікових, статевих та індивідуальних особливостей школярів, відповідно добирався зміст, засоби навчання, дозування фізичних навантажень. У зв'язку з відсутністю спортзалу, уроки фізичної культури, в основному, проводилися на свіжому повітрі. Курс « Основи здоров'я» - читала Яцула Г.Р., яка доклала багато зусиль аби до кожного заняття була наочність, працювала над формуванням в учнів ціннісних орієнтирів щодо культури здоров'я і здорового способу життя, потреби та звички регулярно займатися фізичною культурою і спортом. Педколектив працював над прищепленням пізнавального інтересу до предметів, використовуючи активні методи навчання. Адже головна мета школи - забезпечення умов для інтелектуального розвитку та саморозвитку учнів, виховання громадянина-патріота, забезпечення базових навчальних дисциплін на рівні вимог сучасної школи шляхом реалізації нових компетенцій навчання. Головна цінність школи - особистість (як учня, так і вчителя). Тому принциповим є особистісно-орієнтований підхід як у навчально-виховному процесі, так і при організації діяльності педагогічного колективу. Вчителі, учні та їхні батьки — складові шкільного колективу. Рівнем їх взаємодії та співробітництва визначається ефективність роботи школи. Завдання школи: - формування світоглядної позиції: Я живу серед людей, отримую від них і віддаю їм, тому « це - моя сім'я», « це - моя школа», « це - моя Батьківщина». - формування національно свідомого громадянина України, патріота; - формування соціально активної і професійно компетентної особистості, здатної до суспільного житгя і співпраці в громадянському суспільстві; - формування політичної і правової культури особистості, шанобливого ставлення до держави та її Конституції. Співробітництво учня з дорослими та товаришами є першим поштовхом до внутрішнього процесу розвитку. Тільки в цьому випадку навчання призводить до розвитку особистості та формує індивідуальний стиль творчої діяльності. Сьогодні важливо добре знати своїх вихованців, їхні інтереси, відносини в сім'ї, враховуючи інтереси школярів, так будувати взаємини з ними, щоб кожному захотілося поділитись із вихователем своїми радощами й труднощами. Недопустимим у шкільній практиці є надання переваг контролюючим функціям перевірки навчальними і розвивальними процесами. Добре, якщо вчитель не обмежується контролем результату, а вчить дітей оперативного контролю. З цією метою корисними є різноманітні прийоми (співставлений зі зразком, опора на таблицю, схему, взаємоперевірка тощо), що виступає стимулом позитивного ставлення дитини до навчання. Позитивну мотиваційну роль відіграє виконання школярами самостійних завдань за вибором. Важливим є домінування у класі якісної змістової оцінки, коли в доступній для дитини формі аналізуються її досягнення та помилки. Такий досвід утверджує школярів у позитивному ставленні до навчання. Коментувати оцінку варто так, щоб учень був упевнений у її справедливості, у зацікавленості вчителя його успіхом. Запровадження вчителем на уроках ігрової діяльності є цінним засобом виховання розумової активності школярів, активізує психічні процеси, викликає живу зацікавленість у процесах пізнання. Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі у навчанні, розвивають свої здібності, уміння. Для створення спокійної робочої атмосфери на уроці важливим є підтримувати зосередженість уваги школярів, їх слух, а не збереження протягом всього уроку статичної пози за партою. Бажано використовувати хорові та групові відповіді, проговорювання, різноманітні форми коментування, роботи в групах за окремими партами. Особливістю вивчення української мови є спрямованість на формування функціональної грамотності школярів. В початковій ланці є необхідним відпрацювання повноцінного уміння читати і розуміти текст, яке є міжпредметним базовим умінням. Зокрема, є потреба систематично, з нарощуванням складності та достатньої частотності пропонувати учням визначати послідовність подій у тексті, головну думку прочитаного, висловлювати оцінні судження, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, тощо. Як свідчать результати моніторингового дослідження якості знань школярів, в організації навчання математики в початкових класах слід особливу увагу звернути на одне з важливих програмних завдань — формування в учнів уміння розв'язувати задачі, які в математичній освіті учнів посідають особливе місце. Навчальна функція задач полягає у забезпеченні умов для формування загальнонавчальних умінь. Пізнавальна функція передбачає формування умінь «бачити» в задачі арифметичний зміст. Розвивальна функція полягає в забезпеченні умов для розвитку різних типів математичного мислення: аналітичного і логічного, абстрактного і конкретного, просторово-схематичного і функціонального. Функція виховна передбачає організацію виховної роботи під час розв'язання задач і пов'язана з такими виховними цілями: підготовка до застосування одержаних знань, умінь та навичок у практичній діяльності; виховання волі, стійкості, кмітливості, тощо; виховання естетичного задоволення від напруженої розумової роботи; розширення та поглиблення пізнавального досвіду дітей. Усі функції мають реалізуватися в практиці навчання цілеспрямовано і послідовно. Лише за умови творчого підходу вчителя до створення методичної системи роботи над задачею можна сподіватися, що задачі будуть виконувати саме ту роль у системі всієї роботи з математики, яка передбачена навчальною програмою. Мову, роботу над мовою розглядати як започаткування пізнання світу і сприймання духовних вартостей. Вважати літературу якнаймогутнішим фактором гуманізації особистості учня. Проблема формування в учнів здатності самостійно вчитися — одна з основних у контексті гуманізації освіти, оскільки стосується адаптації учня до життя в умовах швидкоплинних змін інформаційного суспільства. Одна з ідей, яка має бути донесена до учнів, полягає в тому, що нинішні знання можуть застаріти вже завтра і залишатися нарівні з навколишнім світом можна лише завдяки самоосвіті. Всім класним керівникам і вчителям використовувати уроки і позакласні заходи для утвердження і поширення народознавчих ідей, виховання патріотизму, любові до своєї країни і народу. Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що колектив закладу в основному реалізував мету навчання, розвитку та виховання учнів, поставлену на початку навчального року. Зусилля адміністрації спрямовані на створення атмосфери співробітництва, взаємодопомоги, розкутості, прояву ініціативи, творчого підходу, самостійності в роботі як учителів, так і учнів. Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків: • Морально-етичне виховання. • Художньо-естетичне виховання. • Громадянсько-патріотичне виховання. • Трудове виховання. • Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя. • Економічне виховання. • Екологічне виховання. Проведено шкільні ранки: «Святий Миколаю, прийди до нас з раю» 9 березня відбулося свято по вшануванню пам΄яті великого українського поета, художника, пророка Тараса Григоровича Шевченка. 11.02.20 р. проведено урок-тренінг ,,За здоровий спосіб життя ˝. Тренінг проходив під керівництвом практичного психолога Грицик І.М. Учасники тренінгу – учні 5-6 класів. Проведено літературно –музичну композицію «Ти себе Українкою звала», присвячену річниці з дня народження Лесі Українки. Виховний захід ,,Квітни мово, наша рідна’’ проведений до Дня рідної мови. 19.02.2020р. проведено виховний захід «Народжені вмерти –залишаться жити в віках», присвячений подвигу учасників Революції гідності та пам΄яті Героїв Небесної Сотні. До річниці бою під Крутами проведено захід ,,Герої Крут – для нащадків взірець˝. 26 листопада проведено свято ,,Від громадянина України до громадянина Землі˝. Проведено свято ,,Прощання з буквариком˝, свято ,,Першого дзвоника˝. Учні школи займаються волонтерською роботою: прибирають території. У кімнаті - музеї Модеста Менцинського знайомили школярів з українським співаком світової слави. Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Та все ж за звітній період траплялись пропуски занять без поважних причин. З метою дотримання правопорядку неповнолітніми, в школі створено „ Раду профілактики правопорушень″. Завдяки співпраці з батьками на шкільному і районному обліку протягом року не стояв жоден учень. Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить: • сиріт і позбавлених батьківського піклування – 0; • інвалідів – 1; • малозабезпечених - 5; • багатодітних – 5. Ці діти постійно перебували у центрі уваги адміністрації школи. Профорієнтаційна робота у школі здійснювалася під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють позакласні виховні заходи. Значна профорієнтаційна робота з учнями свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі дев’ятикласники працевлаштовані. Школа тісно співпрацювала з організаціями, які знаходяться в зоні обслуговування. З метою виховання і утвердження здорового способу життя у школярів, співпрацювали з медиками, працівниками культури, духовенством, працівниками правоохоронних органів. Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працював у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацювали з сім’ями своїх вихованців: відвідували дитину вдома, спілкувалися з родиною. Однією з традиційних форм роботи з батьками у школі були батьківські лекторії. Тематика лекцій підбиралася з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв брала участь адміністрація школи, шкільний психолог, запрошувалися працівники РВУМВС, центру зайнятості, районного відділу юстиції. Творче спілкування із родиною – те головне, що допомагало вчителю успішно впливати на розвиток особистості кожної дитини, формувало ціннісне ставлення до сім´ї Управління школою здійснювалося згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи. У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовувалося багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і , в першу чергу, таких традиційних як вивчення стану викладання предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходив відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах навчального закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводилися систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймала певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Школа формувала в усіх учасників навчально-виховного процесу відчуття єдиної шкільної родини, де кожного поважають, розуміють та обов′язково допомагають йому. Виховувала школярів на засадах християнської моралі, шанобливого ставлення до звичаїв і традицій українського народу, любові до рідної землі, до праці, до Батьківщини.
Навчальний рік 2020-2021: що варто знати батькам першокласників
1.     Без конкурсу
Прийом до перших класів  у заклади загальної середньої освіти буде здійснюватися без конкурсного відбору. Відповідно до статті 9 розділу ІІ  Закону України «Про повну загальну середню освіту» для здобуття початкової освіти забороняється проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок дитини (крім закладів спеціалізованої освіти і приватних закладів освіти).
2.     Кого  зараховуватимуть  до школи в першу чергу?
 Забезпечується  першочергове зарахування  до 1-го класу  дітей,  які проживають на території обслуговування закладу освіти, що підтверджується  офіційним документом, який  містить інформацію про місце проживання дитини та/або одного з її батьків чи законних представників.  Першочергово також зараховуватимуть  дітей, які є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі; дітей працівників цього закладу. Не може бути відмовлено у зарахуванні дітям, які вступають до першого класу закладу загальної середньої освіти з території обслуговування закладу.
3.     Зарахування на вільні місця
 Батьки мають право подати заяву до будь-якого іншого навчального закладу: до нього дитина може бути зарахована у разі наявності вільних місць.  У випадках, коли кількість заяв щодо вступу дитини до першого класу закладу загальної середньої освіти не за місцем проживання перевищує кількість вільних місць, проводиться зарахування  на вільні місця в 1-й клас  дітей, які не проживають на території обслуговування цього закладу, за результатами жеребкування (згідно вимог п.2 розділу ІІ Порядку зарахування відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти)
4.     Терміни прийому до перших класів
 1 квітня  2020 року - початок приймання заяв про зарахування дітей до 1-го класу на 2020-2021 навчальний рік. 30 травня2020 року -  останній день подачі заяв про зарахування дітей до 1-го класу на 2020-2021 навчальний рік.
5.     Документи, які необхідно подати в школу
 Заява батьків; копія свідоцтва про народження; оригінал медичної довідки; документ, що підтверджує місце проживання.
6.     Документ, який підтверджує місце проживання дитини:
 паспорт громадянина України (тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, довідка про звернення за захистом в Україні) одного з батьків дитини чи законних представників; довідка про реєстрацію місця проживання/перебування  особи (дитини або одного з її батьків чи законних представників) за формою відповідно  до Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207; витяг з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання/перебування особи (дитини або одного з її батьків); довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи за формою згідно з додатком до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 “Про облік внутрішньо переміщених осіб” ; документ, що засвідчує право власності на відповідне житло (свідоцтво про право власності, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договір купівлі-продажу житла тощо); рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання; документ, що засвідчує право користування житлом (договір найму,піднайму,оренди тощо), укладений між фізичними особами (за умови, що користування житлом є реальним і здійснюється за згодою та волевиявленням власника майна; засвідчення цих двох обставин може відбуватися в різний, але прийнятний спосіб) чи укладений між юридичною і фізичною особами, зокрема щодо користування кімнатою в гуртожитку; довідка про проходження служби у військовій частині (за формою згідно з додатком 10 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207); акт обстеження умов проживання (за формою згідно з додатком 9 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” ; акт обстеження матеріально-побутових умов (затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 28 квітня 2004 року № 95, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2004 року за № 703/9302);  інший офіційний документ, що містить інформацію про місце проживання дитини та/або одного з її батьків чи законних представників.



                                         Звіт директора Хідновицького НВК
Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2018-2019 навчального року.
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про школу.

Хідновицький НВК  є колективною власністю Мостиської районної ради Львівської області. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1983 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 0,5 га. У 2018-2019 навчальному році працювало 15 педагогічних працівники та 6 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 48 учнів у 6 класокомплектах, середня наповнюваність класів становить 6 учнів. При школі функціонує дошкільна група з короткотривалим режимом перебування в якій  навчалося  9 дошкільнят.
2. Кадрове забезпечення.

У 2018-2019 навчальному році штатними працівниками  школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів  враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Адміністрація школи  - директор, заступник, психолог непогано володіють навичками роботи з оргтехнікою. У цьому навчальному році до школи підведено швидкісний інтернет, що дає змогу педпрацівникам  краще підготуватися до уроків. 5 учителів мають вищу кваліфікаційну категорію та звання ,,старший учитель”,  що говорить про значний досвід  роботи колективу.
У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд:  cереднє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 16,5 год. 
3. Методична робота.

У школі діє певна система методичної роботи. Вже не один рік педколектив працює над проблемою «Удосконалення навчально -  виховного процесу шляхом впровадження нових педагогічних технологій».
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є   наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. Підготовлено методичний бюлетень: «Гра – засіб пізнавальної активності школярів» - автор–упорядник  Яцула Г.Р.   Педагоги школи виступили на педчитаннях  на тему:  «Школа життєтворчості».
     Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів  школи. Використовуються у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні,  технології продуктивного навчання.
У 2018-2019 навчальному році атестувалися 3 учителі і бібліотекар. За результатами атестації  одному  вчителю  підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» і звання ,,старший учитель",  другому - підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», третьому -  встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».  
Педагоги школи активно залучаються до роботи у районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп, науково-практичних конференціях тощо.   Так  Яцула Г.Р. презентувала свій досвід роботи ,,Використання наскрізних ліній на уроках зарубіжної літератури" на засіданні районної методичної ради. Для учителів школи провела відкритий урок ,,Ідея любові до всього живого в оповіданні С.Томсона ,,Снап"(5 клас), підсумкове заняття гуртка ,,У світі поезії"   на тему ,,І довго щирими словами до вас промовлятиму я".  Нурко М.Б. взяла участь в обласному конкурсі на кращий методичний матеріал еколого – натуралістичного напрямку за що отримала Диплом ІІІ ступеня.                                                                                                      
       В рамках методичного тижня проведено  тренінг для вчителів  ,,Психологічне благополуччя педагога’’ з використанням вправ  ,,Особистне зростання вчителя’’,   ,,Мій портрет’’.  Проведено інсценізацію казки з англійської мови ,,Little Red Riding Hood’(,,Червона шапочка’’) у формі рольової гри.    
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально -виховного процесу на належному рівні.

4. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2018-2019 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2017  року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 4 учні. Цього року учасниками  конкурсу юних знавців математики «Кенгуру»  стали 5 учнів, ,,Соняшник˝- 19  учнів, «Геліантус» - 14 учнів, «Бобер» -4 учні, ,,Sunflower – 2017- 11 учнів: 1 переможець Всеукраїнського рівня, 4 переможці регіонального рівня. За підсумками навчального року учні школи показали хороший рівень досягнень.  З 45 учнів 2-9 класів високий рівень показали 14 учнів (31%), достатній – 15учнів (33%), середній рівень – 16учнів (36 %).                                                                                                                                               Учні нашої школи підтверджують свої знання  у середніх школах, де продовжують навчання.
  5. Виховна та позакласна робота.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:
• Морально-етичне виховання.
• Художньо-естетичне виховання.
• Громадянсько-патріотичне виховання.
• Трудове виховання.
• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
• Економічне виховання.
• Екологічне виховання.
Районні виховні заходи у яких взяла участь наша школа і показала хороші результати: ІІІ місце у районних змаганнях із шахів, 2017 р., ЛОДЕНЦ – ІІ місце за участь у конкурсі ,,Природа і фантазія".
Проведено шкільні ранки: ,,За розум осяйний, за мудрість й доброту від бога, прославимо в віках, звеличимо в піснях велику працю педагога",  ,,УПА – героїчна доба в історії України", учні НВК привітали прикордонників у Цикові літературно-музичною композицією з нагоди Дня захисника України.
Виховним  заходом ,,Рідна мова – краю батьківського пісня" – відзначили День української писемності і мови,  заходом  ,, Наш дух не зламати, свободу не вбити" вшанували пам'ять про учасників двох революцій: Помаранчевої та революції Гідності, заходом ,,Скорботні голодні роки: 1932- 1933"- відзначили День пам΄яті жертв голодомору.
Учні та педагоги НВК були активними учасниками благодійної акції ,,Діти - дітям". Цікаво проведено улюблене дитяче свято ,,Ходить по землі Святий Миколай." Члени гуртків ,,В гостях у казки" та ,,Вокального" колядками привітали з Новим роком усіх учасників навчально – виховного процесу.
Проведено урочисту лінійку присвячену 99 річниці Соборності України і 100 річниці проголошення повної незалежності УНР. До річниці бою під Крутами проведено захід  ,,Герої Крут  - для нащадків взірець". Проведено літературно – музичну композицію ,,Борця й співця в собі ти поєднала", присвячену річниці з дня народження Лесі Українки. 16 березня відбулося свято по вшануванню пам΄яті великого українського поета, художника, пророка Тараса Григоровича Шевченка. Веселе весняне дійство – свято гаївок проведено на шкільному подвір΄ї  усіма учасниками навчально – виховного процесу. ,,Біль Чорнобиля з роками не зникає"  - під такою назвою проведено ранок пам΄яті присвячений річниці аварії на Чорнобильській АЕС. Проведено урок – тренінг для учнів 5-6 класів ,, За здоровий спосіб життя"  під керівництвом практичного психолога Грицик І.М. Проведено виховний захід ,,Народжені вмерти – залишаться жити в віках" присвячений подвигу учасників Революції гідності  та пам΄яті Героїв Небесної Сотні. Проведено свято ,, Прощання  з буквариком",  свято ,,Першого дзвоника˝ і ,,Останнього дзвоника˝.
Учні школи займаються волонтерською роботою:  прибирають території, допомагають воїнам АТО.
Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє  «Шкільний парламент».  При парламенті є кілька комісій: «Знання», «Дисципліна і порядок», «Здоров’я»,  «Дозвілля». Силами активістів парламенту під керівництвом педагога-організатора було організовано  ранок  «Несподіванка в день св. Валентина». Також членами учнівського самоврядування систематично перевірялись робочі куточки у класах,  стан озеленення школи. Згідно плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися про проведену роботу, чергування по школі.. Підсумок роботи шкільного самоврядування висвітлювався у щомісячній друкованій шкільній газеті «Дзвінок». 
У кімнаті - музеї Модеста Менцинського знайомили  школярів з українським співаком світової слави.
6. Правовиховна робота.
У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години,
- лекції, бесіди на правову тематику.
- анкетування.
- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.
- уроки правознавства.
- олімпіади з правознавства.
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.
- батьківські лекторії.
- відвідування проблемних сімей вдома.
Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Та все ж за звітній період траплялись  пропуски занять без поважних причин. З метою дотримання правопорядку неповнолітніми, в школі створено „ Раду профілактики правопорушень″. Завдяки співпраці з батьками на шкільному і районному обліку протягом року не стояв жоден учень.

8. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
• інвалідів – 1;
• малозабезпечених - 6;
• багатодітних – 15.
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. 10 школярів  відпочили у пришкільному таборі «Веселка». Для школярів організовано екскурсію у Дельфінарій  м. Трускавця  та зоопарк с.Мединичі.
9. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у  школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють позакласні виховні заходи.
Значна профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки випускників свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі дев’ятикласники працевлаштовані.
Школа тісно співпрацює з організаціями, які знаходяться в зоні обслуговування. З метою виховання і утвердження здорового способу життя у школярів, співпрацюємо з медиками, працівниками культури, духовенством, працівниками правоохоронних органів.
10. Співпраця з батьками.
Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
Однією з традиційних  форм роботи з батьками у  школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, шкільний психолог, запрошуються працівники РВУМВС, центру зайнятості, районного відділу юстиції. Творче спілкування із родиною – те головне, що допомагає вчителю успішно впливати на розвиток особистості кожної дитини, формує ціннісне ставлення до сім´ї



11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Мостиської ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора  школи.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні  з малозабезпечених сімей – харчуються  безкоштовно, Цікавими оздоровчими заходами у школі є показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню житя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

12. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями,  спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.    Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів,  проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться  профілактичні заходи.

13. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 35 років тому. Але незважаючи на вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, над підтриманням  її  у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Мостиської РДА. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати  працівникам школи. За позабюджетні кошти здійснюється ремонт шкільної оргтехніки (а це  ноутбук, комп’ютери  та  принтер  для адміністративних потреб), поточні ремонти коридорів школи, закупівля миючих дезінфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішніх туалетів, побудовано надвірний тимчасовий туалет. За рахунок батьківських коштів  здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року.  За сприяння сільського голови Михасяк О.Р. придбано 3 вікна і встановлено  працівниками  у старому приміщенні школи. Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл Мостиського району планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження  немає. Завжди вчасно готується звітна документація.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори  школи поступово поповнюються новими сучасними  стендами, активно проводиться робота по озелененню. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.
Про видатки у цьому році на ремонти приміщень шкіл, закупівлю матеріалів та обладнання ніхто не говорить – їх просто немає.  
              14. Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу.                            Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення стану викладання  предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників,  поведінки, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно  до їхньої  кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її  людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від заступника.
Школа формує в усіх учасників навчально-виховного процесу відчуття єдиної шкільної родини, де кожного поважають, розуміють та обов′язково допомагають йому. Виховуємо школярів на засадах християнської моралі, шанобливого ставлення до звичаїв і традицій українського народу, любові до рідної землі, до праці, до Батьківщини.
 Успіх у навчально-виховній роботі залежить в значній мірі від сімейного виховання. Які б не були талановиті вчителі, досконалі програми і підручники, якщо сім΄я не буде працювати в унісон з педагогами, то вагомих результатів не буде.

Немає коментарів:

Дописати коментар